FAQ

Allmänt om produkterna

Är produkterna veganska?

Alla våra produkter är 100 % veganska – med undantag av Rescue Cream, Barrier Cream och Skin Care, som innehåller bivax.

Innehåller produkterna parabener?

Alla våra produkter är 100 % fria från parabener och andra hormonstörande ämnen.

Innehåller produkterna parfym?

Tea Tree Oil innehåller från naturen och en liten mängd parfymämnen Limonen och Linalool. Tea Tree Oil är en viktig och aktiv ingrediens i alla våra produkter. Produktvarianter med Mint innehåller också Linalool och Limonen, medan varianterna Lemon Myrtle också innehåller parfymämnena Citral och Geraniol. Produkterna innehåller endast parfymämnen som finns naturligt i de aktiva ingredienserna.

Är produkterna dermatologiskt testade?

Ja, alla våra produkter är dermatologiskt testade och vi kan därför garantera att produkterna är hudvänliga. Produkterna passar för de allra flesta hudtyper –även ömtålig och känslig hud. Läs mer om dermatologiska tester här

Vilka ingredienser innehåller produkterna?

Vi väljer noga ut och kombinerar ingredienserna i våra produkter såatt de har effekt på det aktuella hudproblemet. Du hittar ingredienslistan förvarje produkt genom att läsa under menypunkten Info på den specifika produktsidan.

Hur mycket Tea Tree Oil ingår i produkterna?

Mängden Tea Tree Oil varierar lite grand från produkt till produkt. Vi har arbetat med problemåtgärdande hudvård sedan 1992 och vi har därför mångaårs erfarenhet av att tillsätta precis rätt mängd Tea Tree Oil till produkterna för att säkra den hudvänliga och bakteriemotverkande effekten.

Kan jag använda produkterna om jag är gravid eller ammar?

I stort sett alla våra produkter är säkerhetsgodkända för gravida ochkvinnor som ammar. Det enda undantaget är Corn Stick och T-Zone Peeling, som innehåller salicylsyra, som inte rekommenderas till gravida. 

Är produkterna lämpliga för barn?

Alla våra produkter är godkända för barn från 3 års ålder.

Kan man använda produkterna på djur?

Vi har ingen erfarenhet av att använda våra produkter på djur och vikan därför inte rekommendera eller ge råd om det.

Är produkterna testade på djur?

Nej – inga av våra produkter är testade på djur. Det är inte tillåtetatt testa kosmetiska produkter på djur inom EU och det gör vi naturligtvis inteheller hos Australian Bodycare.

Var kan jag köpa produkterna?

Du kan köpa produkterna på den här sidan, på Kronans Apotek, Apotek Hjärtat eller Apoteksgruppen och från olika onlineföretag.

Om du handlar i vår webbshop på den här sidanerbjuder vi en 100 % nöjdhetsgaranti

Beställning, betalning och retur

Hur beställer jag i webbshoppen?

Det är enkelt att beställa i vår webbshop. Lägg de produkter du villha i varukorgen och klicka sedan på varukorgikonen i det översta högra hörnet på hemsidan. I varukorgen kan du ändra antal eller eventuellt ta bort varor omdu skulle ångra dig. Gå sedan vidare till betalning, skriv in dina uppgifter, välj leverans och avsluta med betalning.

När beställningen är färdig får du ett bekräftelsemejl från oss. 

Vilka betalningslösningar erbjuder ni?

Du kan betala med Visa, MasterCard, Paypal eller Klarna i vår webbshop.

Hur lång är leveranstiden för min beställning?

Om du beställer innan klockan 14.00 på en vardag skickas beställningen samma dag. Den typiska leveranstiden är därför 2–4 vardagar. Tänk på attleveranstiden kan vara längre under semesterperioder och i samband med helgdagar.

Om du har skapat ett kundkonto i samband med ditt köp kan du följa dinbeställning genom att logga in på Mitt konto på den här sidan.

Vad kostar frakten?

Utlämningsställe

  • Bring: GRATIS vid köp över 399 kronor.

Paketbox

  • Instabox: GRATIS vid köp över 449 kronor.

Hemleverans

  • PostNord (Varubrev)/Early Bird/Instabox: GRATIS vid köp över 399 kronor.

Hur långt har min beställning kommit?

Vi skickar alla beställningar till privatkunder med DHL SE. När viskickar din beställning får du ett mejl från oss med en Track & Trace-länk så att du kan spåra ditt paket.

Om du har valt att få din beställning levererad till ett utlämningsställe får du ett meddelande från DHL SE när paketet kan hämtas ut pådet valda utlämningsstället.

Om du skapar ett kundkonto (Mitt konto) kan du se status för din beställning och ditt paket här.

Kan jag avboka min beställning?

Du kan alltid skriva till oss på info@australian-bodycare.com eller ringa oss på +46 844688782 när vi har öppet så att vi kan undersöka om det är möjligt att avboka beställningen. Om beställningen redan är färdigbehandlad eller skickad är det dessvärre inte möjligt att avboka den.

Kan jag returnera produkterna om jag ångrar min beställning?

Ja, vi har obegränsad returrätt på oöppnade varor och det är gratisatt skicka en retur till oss. Det är viktigt att du kontaktar oss innan du skickar tillbaka produkterna. Skriv till oss på info@australian-bodycare.com eller fyll i kontaktformulärethär på hemsidan så att vi kan avtala hur returen ska gå till.

Produkten/paketet var skadat när jag fick det – vad gör jag?

Kontakta oss så snabbt som möjligt så att vi kan hitta en lösning.

Fyll i kontaktformuläret här på sidan så kontaktar vi dig så snart som möjligt. Du kan också mejla oss på info@australian-bodycare.com eller ringa oss på +46 844688782 när vi har öppet.

Jag har fått fel produkt i min beställning – vad gör jag?

Kontakta oss så snabbt du kan så att vi kan skicka rätt produkt till dig.

Fyll i kontaktformuläret här på sidan så kontaktar vi dig så snart som möjligt. Du kan också mejla oss på info@australian-bodycare.com eller ringa oss på +46 844688782 när vi har öppet.

Jag har inte fått mitt paket – vad gör jag nu?

Om det har gått mer än tio dagar sedan du gjorde beställningen ska du kontakta oss så snabbt du kan så att vi kan hitta en lösning.

Du kommer snabbt i kontakt med oss genom att fylla i kontaktformuläret här. Kom ihåg att ange ditt beställningsnummer så att vi kan behandla ditt ärende så snabbt som möjligt.  

Vi behandlar kundärenden alla vardagar så du får snabbt svar från oss. 

Det har gått mer än tio dagar sedan jag gjorde beställningen – varför har jag inte fått mitt paket?

Det är viktigt att du kontaktar oss om du inte har fått ditt paketsenast tio dagar efter att du har beställt.  

Om paketet skickas tillbaka av paketombudet på grund av att du inte har hämtat ut paketetfår du själv stå för fraktkostnaden på 39 kr. Det betyder att vi krediterar din beställning minus 39 kronor när vi tar emot paketet. 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om du inte hämtar ut ditt paket från paketombudet inom 14 dagar skickas paketet automatiskt tillbaka till oss.  

Om inget annat har avtalats med oss återbetalar vi summan för din beställning när vi tar emot paketet. Tänk på att vi drar av 39 kronor för att täcka fraktkostnaderna för returen.  

Du har självklart rätt att ångra ditt köp. Fyll i kontaktformuläret och skriv tydligt att du vill ångra köpet – kom ihåg att ange ditt beställningsnummer.

Rabattkoder

Vilka villkor gäller för rabattkoder?

Det är bara möjligt att använda en rabattkod per köp och olika rabattkoder kan inte kombineras. Hela rabattkodens värde ska användas vid ett och samma tillfälle och vi återbetalar inte och betalar inte ut ett eventuellt restbelopp.

Jag har en rabattkod – hur använder jag den?

Du knappar in din rabattkod när du genomför beställningen. Klicka vidare till betalning från varukorgen och knappa in din rabattkod i fältet påskärmens högra sida.

Om du har problem att använda din rabattkod kontaktar du oss på info@australian-bodycare.com eller ringer oss på +46 844688782 när vi har öppet.

Kan en rabattkod användas flera gånger?

En rabattkod kan och får bara användas en gång per kund.

I vissa fall kan andra villkor eller begränsningar gälla för rabattkoder. Om så är fallet framgår det tydligt av villkoren som anges när rabattkoden utfärdas. Vissa rabattkoder kan endast användas vid minimibeställningar. Det framgår tydligt när rabattkoden utfärdas. 

Alla varor i webbshoppen kan betalas med rabattkoder – men inte presentkort.

Rabattkoder kan inte bytas mot kontanter. Du kan förstås använda nöjdhetsgarantien på beställningar som betalas med rabattkod. I sådana fall utfärdar vi en ny rabattkod, som kan användas som betalning av en ny beställning.

Rabattkoder är personliga och får inte säljas vidare eller delas med andra. Det är strängt förbjudet att föra över eller sälja rabattkoder till en annan person.

Mitt konto

Vad är Mitt konto?

Du kan skapa ett kundkonto i vår webbshop. I Mitt konto kan du se din beställningshistorik och följa status för din beställning hos oss.

Vi använder inte dina uppgifter för att skicka marknadsföringsmaterial, nyhetsbrev eller liknande (om du inte aktivt anmäler dig till detta).

Du kan läsa om hur vi skyddar dina uppgifter enligt vår integritetspolicy här

Hur långt har min beställning kommit?

Du kan enkelt följa din beställning genom att logga in på Mitt konto.

Vi skickar alla beställningar till privatkunder med Postnord/DHL. När vi skickar din beställning får du ett mejl från oss med en Track & Trace-länk så att du kan spåra ditt paket.

Om du har valt att få din beställning levererad till ettutlämningsställe får du ett meddelande från Postnord/DHL när paketet kan hämtas ut pådet valda utlämningsstället.

Hur raderar jag Mitt konto?

Om du inte längre vill ha ett kundkonto hos oss kan du få det raderat genom att vända dig direkt till oss på info@australian-bodycare.com

Nöjdhetsgaranti

Jag har köpt produkter i er webbshop – kan jag använda nöjdhetsgarantin?

Ja, det kan du. När du handlar i vår webbutik erbjuder vi 100% nöjdhetsgaranti på alla produkter. Om du efter 100 dagars användning av produkteneller produkterna inte är nöjd med effekten och resultatet kan du kontakta oss och få summan för ditt köp återbetalt.

Skriv till oss via kontaktformuläret här på sidan eller till info@australian-bodycare.com. Berätta varför du inte är nöjd med produkten eller produkterna och ange gärna ditt beställningsnummer när du kontaktar oss.

Jag har köpt produkter hos en av era återförsäljare – kan jag använda nöjdhetsgarantin?

Vår nöjdhetsgaranti gäller bara för köp som görs i vår egen webbshop.

Vi vill dock alltid gärna höra från dig och få din feedback på produkterna så du är välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret på den här sidan eller mejla till info@australian-bodycare.com.

Tala gärna om hur och när du har köpt produktenoch varför du inte är nöjd.

Hur använder jag nöjdhetsgarantin?

Om du har köpt produkter i vår webbshop kan du använda dig av vår nöjdhetsgaranti om produkterna inte lever upp till dina förväntningar.

Vi talar om vad du ska göra för att använda dig av nöjdhetsgarantin.

Börja därför med att kontakta oss direkt med ditt beställningsnummer och en beskrivning av varför du inte är nöjd med produkten och dess effekt. Kontakta oss via kontaktformuläret på den här sidan eller mejla oss på info@australian-bodycare.com.